Som kommunikationsansvarlig har du et vigtigt ansvar. Vi ønsker at inspirere og hjælpe dig i din hverdag

Som informations- og kommunikationsansvarlig stræber du hele tiden efter at støtte din organisation i at kunne finde og formidle relevant information og viden, som letter og forbedrer virksomhedens daglige arbejde. Dette gælder ikke mindst den interne kommunikation, hvor virksomhedens intranet og samarbejdsfunktioner er centrale og vigtige værktøjer. Virksomheden stiller krav til effektiv informationsstyring for derved at sikre sin konkurrenceevne og fortsatte udvikling af virksomheden. Vi hjælper dig med, hvordan du finder en vellykket intranet- og samarbejdsløsning, som tilgodeser de moderne kommunikationskrav

Det kan vi tilbyde for at hjælpe dig

Som informations- eller kommunikationsansvarlig har du en udfordrende og vigtig rolle, nemlig at være omdrejningspunktet for virksomhedens informationsstyring og dets forskellige processer. Det gælder ikke mindst det interne informationsarbejde, hvor virksomhedens intranet er centralt. Vi vil give dig tips, støtte og viden om, hvordan du finder en vellykket intranet- og samarbejdsløsning, som tilgodeser de moderne kommunikationskrav. 

Der er mange intranetløsninger og platforme at vælge imellem. Virksomhedsbehov og IT-relevante forudsætninger er forskellige fra den ene organisation til den anden og påvirker naturligvis valget. Givetvis er det vigtigt at finde ud af, hvad virksomheden vil opnå med intranettet, hvilke resultatmål, man har, og hvordan den valgte intranetplatform kan støtte virksomheden i sin udvikling. IT og kommunikation går her hånd i hånd, og det er vigtigt, at disse to funktioner samarbejder og forstår hinandens forudsætninger og behov. Vi vil hjælpe dig en smule på vej ved at dele vores syn på og viden om intranetområdet. 

I vores materialer kan du høre om bl.a. vores syn på Office 365, hvad som skaber et vellykket intranet, faldgruber i intranetprojekter, samarbejdet mellem kommunikation og IT m.m. 

Læs vores dokument om succesfaktorer og faldgruber. Der findes flere faldgruber, som man skal være bevidst om. Mange har den erfaring, at det ikke altid er så let at få et nyt intranetprojekt til at blive vellykket. Det kan være lige fra forankringen i organisationen til udfordringer med platformen. Her finder du vores 10 bedste tips til, hvordan du kan få fremtidens intranet – My Digital Workplace – til at lykkes. 

Kig også på vores dokument, som giver et helikopterperspektiv over Office 365. Office 365 er i dag en etableret cloud-platform fra Microsoft, som tilbyder rigtig mange funktioner og værktøjer med fokus på støtte virksomhedernes behov inden for kommunikation, informationsstyring og samarbejde. Det er en udmærket platform at bygge sit intranet på, men Office 365 tilbyder også meget mere end blot SharePoint Online. Vi giver dig en overordnet "Office 365-tour" og viser hvilken guldgrube af opdagede og uopdagede opfindsomheder, som kan hjælpe dig i arbejdet med at tage dig af virksomhedens information- og kommunikations behov.