Ny digital arbejdsplads til Semler Gruppen

Læs her hvad Tommy Panduro, kommunikationskonsulent i Semler Gruppen synes om samarbejdet med Precio Fishbone. Han uddyber hvad Semler var på udkig efter da de skulle finde et nyt intranet, hvordan samarbejdet har været med Precio Fishbone og hvilket resultat de endte med.

Semler Gruppen er Danmarks største mobilitetskoncern. Semler har 5 primære forretningsområder:  

1. Import og salg af biler (og motorcykler) fra Volkswagen-koncernen, dvs. VW, Audi, SEAT, ŠKODA, Porsche, Lamborghini, Bentley og Ducati. 
2. Service og salg af landbrugsmaskiner – primært John Deere.
3. Innovation, som handler om fremtidens mobilitetsløsninger, som lige nu består af 3 virksomheder Dribe, Connected Cars og Holo.  
4. Diverse aktiviteter i udlandet. 
5. Diverse service funktioner.

 

Tommy Pandura, kommunikationskonsulent i Semler Gruppen fortæller:

Udfordringen for Semler

"Først og fremmest var vi på udkig efter et intranet som skulle være let for både brugere og redaktører at benytte. Derudover var pris og kvalitet en vigtig faktor, som Precio Fishbone fik til at gå op i en højere enhed. 

Førhen havde Semler ingen velfungerende kommunikationskanaler – hverken når det kom til ledelsen, ned gennem organisationen eller på tværs af organisationen.  
 
En tredje udfordring var at Semler var nye i forhold til Office 365. Derfor kunne samarbejdet med Precio Fishbone optimere den interne kommunikation og den digitale arbejdsplads med en ny løsning."

Løsningen 

"Semler endte med at vælge Omnia løsningen, fordi det var den løsning, hvor brugervenligheden var mest i fokus, samt et godt match mellem funktionalitet og pris."  

Samarbejdet

”Samarbejdet mellem Precio Fishbone var meget velfungerende. Vi valgte at få deres hjælp til implementering af dele af Office 365, hvilket i en periode var et meget tæt samarbejde. Efterfølgende, senere i forløbet, fik Semler kun support, for at de til sidst ville kunne stå på egen ben."  

Resultatet

"Implementeringen og lanceringen gik rigtig godt og uden udfordringer. Jo mere Omnia anvendes, jo flere ønsker kommer der til tweaks og nye funktionaliteter.

Som med alt andet, kræver nye tiltag og programmer, øvelse før det kan mestres og blive en naturlig del af arbejdsdagen, hvilket også gjaldt i Semlers tilfælde. Vi slukkede for et gammel Notes-opslagsværk og tvang brugerne ombord i det nye intranet, men reaktionen efterfølgende er meget positiv hos brugerne, og de kan lide det nye intranet."   
 
Alt i alt har Semler fået en god god indgangsvinkel til Office 365. Samt et nyt intranet, med klare og tydelige kommunikationskanaler, der kan benyttes af ledelsen, ned gennem- og på tværs i organisationen.