Skab et velfungerende intranet til små virksomheder

Det er en udfordring for enhver organisation at etablere og vedligeholde et intranet, der evner at forbedre den interne kommunikation, samarbejdet, videndelingen og medarbejderengagementet. Og især for mindre og mellemstore organisationer med begrænsede budgetter og ressourcer. Men med Omnia Express er der nu en nem og omkostningseffektiv måde at få et godt intranet i Microsoft 365 på.

Omnia Express er et intranet-as-a-service-tilbud, hvor du får en implementering af et intranet til en fast pris, der er tilpasset dine behov - på kun få uger. Dit abonnement omfatter et modent produkt med alle de funktioner, der er nødvendige for et vellykket intranet, med tjenester, der sikrer, at din løsning kører som smurt, og produktopdateringer, der hjælper dig med løbende at forbedre din løsning. Og hvis du løber ind i Omnia- eller Microsoft 365-udfordringer, er vores supportdesk klar til at hjælpe dig

Vi mener ganske enkelt, at dette er den bedste måde at skabe et cloud-baseret intranet på for enhver lille eller mellemstor virksomhed. I denne artikel kan du se eksempler på løsninger, som vi ser i mange Omnia Express-intranet.

Vigtige intranetfunktioner til den lille virksomhed

Omnia har alle de funktioner, der er nødvendige for et godt intranet. Til at starte med vil dit nye intranet blive branded i dine farver, med dit logo og et navn efter dit valg. Løsningen vil naturligvis være problemfrit integreret med de mest populære Microsoft 365-applikationer.

Nedenfor kan du finde et eksempel på en startside, og hvordan løsningen også kan leveres i Microsoft Teams. Det er helt sikkert funktioner, som du og dine kolleger vil elske!

START SIDE

Startsiden vil hjælpe slutbrugerne med at holde sig orienteret om, hvad der foregår i organisationen. Her finder du promoverede nyhedsartikler, kommende begivenheder, navigation til fremhævede emner og personlig navigation til teamwork, dokumenter og applikationer. Mange af vores kunder bruger også startsiden til hurtige afstemninger, fremhæve kolleger og opfordre medarbejderne til at styrke deres brugerprofiler.

Et eksempel på en Omnia Express startside

Image 1 - Start Page: Et eksempel på en Omnia Express startside

TEAMS INTEGRATION

Med Omnia er det nemt at levere intranettet ikke kun som en browseroplevelse, men også som en integreret del af Microsoft Teams. Du kan vise den fulde intranetoplevelse med en startside, navigation, søgning og adgang til alt indhold. Intranettet vil også være tilgængeligt i Teams-mobilappen. Vi mener, at dette er en effektiv metode til at hjælpe med at fremme vedtagelsen af jeres nye løsning.

Den fulde intranetoplevelse i Microsoft Teams

Image 2 - Intranet in Teams: Den fulde intranetoplevelse i Microsoft Teams

 

Bedre intern kommunikation

Med Omnia får du gode værktøjer til at offentliggøre nyheder, begivenheder og organisatorisk information, der forbedrer den interne kommunikation. Slutbrugerne vil elske, at produktets stærke governance-koncepter er med til at sikre, at indholdet er relevant, opdateret og bruges i det daglige arbejde.

NYHEDER

Ved levering har din løsning et nyhedscenter, der gør det nemt for dig at komme i gang med at offentliggøre nyhedsartikler. Du skal blot klikke på Opret, bruge de intuitive publiceringsværktøjer, få vist et eksempel og udgive for at fortælle dine kolleger, hvad der sker i organisationen. Ligesom informationssider er nyhedsartikler baseret på et mobilvenligt sidelayout med mulighed for at tilføje billeder og videoer fra interne og eksterne kilder. For at anspore medarbejdernes engagement kan der tilføjes nogle sociale funktioner til nyhedsartikler for at gøre det muligt for slutbrugerne at synes godt om, kommentere og dele nyhedsartikler.

ESlutbrugerne får besked, når der offentliggøres nye artikler, og kan nemt tilgå artikler via notifikationspanelet. Du kan også vælge at tagge nyhedsartikler som promoverede, så de vises på startsiden.

Nyhedsartikel: Eksempel på en nyhedsartikel i edit mode

Image 3 – Nyhedsartikel: Eksempel på en nyhedsartikel i edit mode

EVENT KALENDAR

Dit nye intranet vil indeholde en eller flere kalendere for kommende møder, kampagner, kurser eller andre begivenheder i din organisation. Du kan vise en liste over kommende fysiske eller online arrangementer på startsiden. Endelig vil det være nemt for dine medarbejdere at holde styr på, hvad der er rundt om hjørnet i din virksomhed. Der er også mulighed for at vise begivenheder fra den brugerens Outlook-kalender på startsiden.

Eventkalendar: Eksempel på eventkalendar på startsiden

Image 4 – Eventkalendar: Eksempel på eventkalendar på startsiden

INFORMATIONSSIDER

Du kan med det samme begynde at offentliggøre organisatoriske oplysninger om din vision, dine mål, produkter, procedurer, lokationer eller andre vigtige emner. Omnia leveres med en brugervenlig publiceringsoplevelse, og alle sider er baseret på et mobilvenligt sidelayout. Redaktører kan bruge den kraftfulde medievælger til at finde billeder fra interne kilder eller eksterne tjenester som Pexels og få vist hvordan siderne ser ud på både bredere skærme og på mobiler. Det er nemt at administrere navigationsstrukturen og opbygge en megamenu, der giver slutbrugerne et intuitivt overblik.

Det er selvfølgelig dit valg, men vi kan tilføje testindhold til løsningen før levering for at gøre det endnu nemmere at komme i gang

Informationsside: Eksempel på  en informationsside

Image 5 – Informationsside: Eksempel på en informationsside

MEDIER OG BILLEDER

Når du udgiver indhold i dit nye intranet, har du mulighed for at vælge billeder og medier fra flere kilder. Din løsning vil få en central billedbank, hvor du kan gemme passende billeder, men du kan også bruge billleder fra Pexels eller Bing Image Search til at vælge mellem en lang række professionelle muligheder. Det er også muligt at offentliggøre videoer fra Microsoft Stream eller YouTube på dine websider

Media picker

Billede 6: Media picker

 

Samarbejde og engagement

Dit nye intranet har funktioner, der kan hjælpe kollegerne med at få kontakt og interagere og blive mere digitalt engagerede på arbejdspladsen. Intranettet og Teams går sammen om at strømline samarbejdet, og du kan bruge løsningen til afstemninger og undersøgelser for at få mere at vide om medarbejdernes præferencer. Du kan også vælge at fremhæve nye kolleger, kommende fødselsdage eller månedens medarbejder på startsiden, som i dette eksempel..

Fremhæv personer på startsiden: Eksempel på fremhævelse af personer på startsiden

Billede 7 - Fremhæv personer på startsiden: Eksempel på fremhævelse af personer på startsiden

SAMARBEJDE

Omnia hjælper din organisation med at skabe et mere produktivt samarbejde ved hjælp af ressourcerne i Microsoft 365, f.eks. Teams, SharePoint og Planner. Du vil kunne oprette nye samarbejdsteams baseret på indbyggede, men tilpasselige skabeloner via en wizard.

Slutbrugerne vil få personlig navigation til samarbejdsteams, seneste teamwork og fulgte teamwork. De vil også modtage meddelelser om opgaver og nye eller opdaterede dokumenter i teams, som du følger.

SOCIAL

TDer er også flere sociale funktioner i Omnia, som hjælper slutbrugerne med at interagere med virksomhedens indhold. Man kan f.eks. aktivere muligheden for at synes godt om, kommentere og dele indhold. Et af de mest almindelige eksempler i Omnia Express-løsninger er kommentartråde til nyhedsartikler som i eksemplet nedenfor.

Kommentarer: Kommentartråde til en nyhedsartikel

Billede 8 – Kommentarer: Kommentartråde til en nyhedsartikel

 

Levér en brugeroplevelse i verdensklasse

Visuel appeal og en personlig startside er en god start, men der skal mere til for at levere en god brugeroplevelse

Ved levering får du en hurtig søgning og en avanceret søgeoplevelse med søgekategorier, der giver dig en god søgeoplevelse. Desuden vil navigationsmuligheder som megamenu, aktuel navigation, brødkrummesti og personlig navigation være aktiveret.

Mega menu: Eksempel på en mega menu

Billede 9- Mega menu: Eksempel på en mega menu

Med Omnia får dit intranet en intuitiv og brugervenlig grænseflade og funktioner, der hjælper dig med at få tingene gjort. Notifikationspanelet hjælper slutbrugerne med at holde styr på nye oplysninger og på hurtigt at gøre opmærksom på vigtig information.

Notifikationspanel: Notifikationer er med til atholde brugerne opdateret

Image 10 – Notifikationspanel: Notifikationer er med til atholde brugerne opdateret

Endelig tror vi på, at at dine medarbejdere vil sætte pris på den fremragende ydeevne. I en ydelsestest, der blev udført for et par måneder siden, var den gennemsnitlige tid til at indlæse en webside i en Omnia-løsning 0,295 sekunder; hvilket faktisk er imponerende hurtigt.

Vil du vide mere om intranet til små virksomheder?

Tak, fordi du tog dig tid til at læse denne artikel. Vi håber, at du nu har set, hvordan Omnia Express kan være din nemme og omkostningseffektive vej til et godt intranet for små virksomheder.

Men der er naturligvis meget mere at vise og tale om ift. Omnia Express intranet, og vi er glade for at give mere information. Hvis du ønsker en live-demo af en eksempel-løsning kan du gøre det ved at klikke på dette link.

Vi har også andre ressourcer på vores Omnia Express-website: