Digital Workplace bloggen

På Digital workplace bloggen, vil du få viden og inspiration omkring intranet, digitale arbejdspladser, dokumenthåndtering, kvalitetsledelse og proceshåndtering i Microsofts Office 365 og Sharepoint.

Omnia for tredje år i træk, evalueret som bedste løsning

Omnia topper igen listen i den mest omfattende rapport om intranet-in-a-box produkter til Office 365 og SharePoint. Produktet fik fremragende anmeldelser for en række løsningsscenarier og tilbyder markedsledende omkostningseffektivitet.

Luk det digitale hul til frontlinemedarbejderne - 5 enkle tip

En betydelig del af dem som står i virksomhedens frontline har, hverken computer eller skrivebord . Inden for logistik, industri, detail- og servicesektoren taler vi faktisk om 80 - 90% af medarbejderne. Mange af disse medarbejdere er helt afskåret fra organisationens digitale strøm og community. Men det er dyrt ikke at integrere disse medarbejdere digitalt. Værdifulde indsigter og idéer går tabt, og digital fremmedgørelse har en negativ indflydelse på deres motivation, loyalitet og dedikation. I dette blogindlæg giver vi dig nogle råd om, hvordan man lukker det digitale hul og øger medarbejdernes engagement.

Bliv en fan af internkommunikation – 5 enkle tips

I de fleste virksomheder og organisationer er det største fokus på ekstern kommunikation. Intern kommunikation behandles ofte stift, hvilket kan være en dyr lektion. Uden en fungerende intern kommunikation vil produktion og kvalitet lide, og omkostningerne vil være højere. Til sidst er der måske intet at kommunikere med omverdenen om ...

Skærp den interne kommunikation med et honningintranet

For mange virksomheder og organisationer er et intranet synonymt med intern kommunikation. Alt fra forretningsstrategier, interne nyheder og events kanaliseres via intranettet til medarbejderne. At være i stand til at administrere intern kommunikation via en intranet platform, er kun fremragende, hvis medarbejderne foretrækker intranettet fremfor andre kanaler. Ellers kan det forhindre og komplicere den interne kommunikation.

Tag det første skridt i retning af en mere engagerende (digital) arbejdsplads

En af arbejdsgivernes vigtigste opgaver er uden tvivl at maksimere motivationen og arbejdsglæden for deres medarbejdere og derved sikre, at produktiviteten optimeres, at kunderne bliver tilfredse, og at rentabiliteten er sund. Samtidig er det også en af de vanskeligste opgaver. Med et velstruktureret, moderne og dynamisk intranet, er denne opgave dog gjort meget lettere.

Et socialt intranet øger medarbejderes engagement

Nøglen til højere produktivitet, omkostningseffektivitet og rentabilitet ligger uomtvisteligt hos dig og dine kollegaer. Eller for at være mere præcis I jeres engagement I jeres virksomhed. Hvis du kan styrke engagement og entusiasme, garanteres produktiviteten at stige . Et socialt intranet har vist sig at være et af de bedste midler til at udnytte organisationens potentiale til større innovation, vidensdeling og medarbejderengagement.

Sådan lykkes du med dit forandringsprojekt - Syv punkter for at lykkes

Ændring af en teknisk platform eller introduktion af et nyt intranet kan være en udfordring, ikke kun for projektgruppen og teknologiledere, men for alle berørte medarbejdere i hele organisationen. Et nyt intranet er en stor forandring, og det er en udfordring for alle organisationer i dag at lykkes med forandring. Her viser vi en række ting, du skal overveje for at få succes med dit nye intranet.

Sådan skaber du medarbejderengagement og samarbejde

En digital arbejdsplads bygget på Office 365, vil give din organisation større muligheder for at skabe samarbejde og medarbejderengagement på alle fronter. Både inden for teamet og på tværs af mulige organisatoriske grænser, vil håndtering af de fleste ting være muligt i løbet af én arbejdsdag. For at lykkes med det, har vi listet et par ting du bør overveje.

Sæt brugeren på føresædet for at lykkes

En intranet portal for den digitale arbejdsplads giver kun fordele, hvis den rent faktisk bruges. Hvordan får du en medarbejder på den digitale arbejdsplads til at sætte pris på intranet portalen, og hvordan hvordan kan portalen bidrage positivt til når medarbejderen skal udføre det daglige arbejde? Robert Lindgren har mange års erfaring med at indføre digitale arbejdspladser. I dette blogindlæg beskriver han tre faktorer, synligehed, engagement og relevans. Hvordan påvirker de tre faktorer brugernes tilfredshed, og dermed graden af anvendelse.

Brugeroplevelse (UX) – Hvad er det og hvorfor er det vigtigt?

UX arbejde bliver ofte prioriteret bort som en del af projektet, og mange gange synes grunden til dette at være uvidenhed om emnet, og hvorfor det er så vigtigt. Sara Olsson, UX-specialist, forklarer, hvorfor du skal arbejde med brugeroplevelsen, selvom du investerer i Office 365 og et intranetprodukt som Omnia.

Omnia forklaret på 40 minutter (WebTV)

Mød Omnia intranet – Et intranet til Office 365 og SharePoint. Se videoen, hvor Anders Fagerlund forklarer, hvordan Omnia komplementerer  Office 365 for at opfylde kravene for et velfungerende intranet.

Vigtige spørgsmål til vejen mod den digitale arbejdsplads

Hvad skal man have i tankerne, hvis man skal lykkes med en digital arbejdsplads? Du finder ikke noget entydigt svar på dette spørgsmål. Men for dig, som har planer om at benytte Office 365 som platform har vi her fremhævet et antal spørgsmål som gør processen lidt mere overskuelig.

Klassisk eller moderne – derfor bør du opdatere dine hjemmesider i SharePoint

Modern SharePoint har eksisteret I et stykke tid efterhånden, men det er først nu ved at være modent til en total transition væk fra den klassiske oplevelse vi har været vant til

Hvordan lykkes man med en moderne digital arbejdsplads?

Der er ofte en kløft mellem, hvad brugerne forventer af en digital arbejdsplads og de værktøjer, der er tilgængelige. Definitionerne og karakteristikaene for en moderne og digital arbejdsplads er der flere af og kan være meget forskellige.

Hvordan lykkes man med dokument - og informationshåndtering

At finde de rigtige oplysninger og dokumenter kan undertiden være en stor udfordring. Forskellige undersøgelser viser, at der er en masse tid og penge at vinde ved at strømline dokumenthåndtering. Men hvordan kan du gøre det og hvad skal du overveje, for at opnå en effektiv dokumenthåndtering i din organisation?