Køge Kommune lancerer nyt intranet

Køge Kommune har i forrige uge lanceret deres nye digitale arbejdsplads, som skal give en ny fælles platform for intern kommunikation og vidensdeling blandt kommunens medarbejdere

Med den nye løsning baseret på Office 365 og Omnia får Køge Kommune mulighed for at målrette information til specifikke medarbejder grupper, som skal være med til at gøre viden og kommunikation mere relevant for den enkelte og give en personaliseret oplevelse.

Herudover har et gennemgående tema for projektet været at medarbejdere i forskellige dele af kommunen, nemt kan få adgang til deres daglige arbejdsværktøjer et samlet sted. Derfor har løsningen en mulighed for at publicere værktøjer, som er målrettet specifikke medarbejder grupper, således at medarbejdere i fx borgerservice kan finde deres mest relevante daglige værktøjer nemt og hurtigt, men samtidig ikke "forstyrres" af værktøjer, som kun er relevante for en anden medarbejdergruppe. Dette gør intranettet mere attraktivt som samlingspunkt for det digitale arbejde i Køge Kommune. Hvilket er præcis den "hub" funktion som er formålet med projektet.

Desuden var det et vigtigt krav fra at alle medarbejdere kan tilgå løsningen via deres mobil telefon eller tablet og hurtigt få informationen som publiceres uden at behøve en PC. Noget som Omnia giver mulighed for både via en app til iOS og Android, men også via en browser, da alle sider i løsningen er responsive og fungere på alle skærmstørrelser.

Med løsningen kommer Køge Kommune også ud til alle lærerne, hvis eget login er blevet integreret i løsningen, så de nemt kan deltage og få del i den information som publiceres internt i kommunen.

Lotte Holle Schneider, kommunikationsrådgiver, som har været projektleder for projektet udtaler: "Man tør jo næsten ikke sige det, men lanceringen er gået rigtig godt". 
Lanceringen er blevet forsinket ca. 3 måneder pga. corona situationen, som opstod kort tid efter projektets start, og gav helt andre akutte prioriteringer i Køge Kommune. Så derfor er det en ekstra tilfredsstillelse endelig at få lanceret løsningen.

Køge Kommune glæder sig til at fortsætte med at udvikle løsningen i fremtiden og anvende endnu flere af de muligheder som løsningen tilbyder, fx i forhold til Teams integration, integration med ESDH og adgang for medarbejdere uden Office 365 licens.