Ny digital arbejdsplads til Semler Gruppen

Tommy Panduro, der er kommunikationskonsulent i Semler Gruppen, var på udkig efter et nyt intranet. Resultatet var en løsning med stor brugervenlighed og et konstruktivt samarbejde med Precio Fishbone.

Semler Gruppen er Danmarks største mobilitetskoncern. Semler har 5 primære forretningsområder:  

  1. Import og salg af biler (og motorcykler) fra Volkswagen-koncernen:  VW, Audi, SEAT, ŠKODA, Porsche, Lamborghini, Bentley og Ducati.
  2. Service og salg af landbrugsmaskiner – primært John Deere.
  3. Innovation, som handler om fremtidens mobilitetsløsninger, som lige nu består af tre virksomheder: Dribe, Connected Cars og Holo.  
  4. Diverse aktiviteter i udlandet. 
  5. Diverse servicefunktioner.
     

Udfordringen for Semler

"Først og fremmest var vi på udkig efter et intranet, som skulle være let for både brugere og redaktører at benytte. Derudover var pris og kvalitet en vigtig faktor, og det fik  Precio Fishbone til at gå op i en højere enhed.

Førhen havde Semler ingen velfungerende kommunikationskanaler;  hverken når det kom til at understøtte ledelsen, ned gennem organisationen eller på tværs af organisationen. Og det var en udfordring for Semler at starte med Office 365 som var en ny platform for gruppen."

Løsningen 

"Semler endte med at vælge Omnialøsningen, fordi det var den løsning, hvor brugervenligheden var mest i fokus, intern kommunikation via Omnia og værktøjerne i Office 365 spiller sammen og så er der et godt match mellem funktionalitet og pris."

Samarbejdet

”Samarbejdet med Precio Fishbone var meget velfungerende. Vi valgte, udover samarbejdet omkring Omnia, at få deres hjælp til implementering af dele af Office 365, hvilket i en periode foregik via et meget tæt samarbejde med on-boarding af medarbejderne, så Semler efterfølgende kunne stå på egne ben."  

Resultatet

"Implementeringen og lanceringen gik rigtig godt og uden udfordringer. Jo mere Omnia bliver brugt, jo flere ønsker kommer der til tweaks og ny funktionalitet.

Vi slukkede for et gammel Notes-opslagsværk og skubbede på den måde brugerne over i det nye intranet, men reaktionen efterfølgende er meget positiv hos brugerne, og de kan lide det nye intranet."   
 
Alt i alt har Semler fået en god indgangsvinkel til Office 365 og et nyt intranet med klare og tydelige kommunikationskanaler, der kan benyttes af ledelsen, ned gennem- og på tværs i organisationen.