STARCO vælger OMNIA som platform for brugervenlig digital arbejdsplads i Office 365

Sarah Lundberg forklarer, hvorfor STARCO valgte Omnia som platform for deres digitale arbejdsplads.

STARCO som organisation

STARCO er en organisation, som arbejder med B2B markedet i hjul- og dækindustrien. STARCO er en distribueret organisation, som strækker sig på tværs af landegrænser med medarbejdere i både Europa og Kina. Organisationen blev etableret i 1961 og er i dag førende på markedet, med deres passion for smarte hjul- og dækløsninger. STARCO er specialiseret i lav og høj volumen, standard og skræddersyede komplette hjulløsninger til alt fra små trillebøre til store landbrugs- og industrimaskiner. STARCO'S kundesegment er primært udstyrsproducenter og nationale distributører.

Som organisation strækker STARCO sig, både kundemæssigt men også medarbejdermæssigt, på tværs af landegrænser. STARCO bestræber sig på at være original udstyrsproducent og national distributør for deres kunder og arbejder vedvarende på et stærkt partnerskab med deres kunder. Det er generelt en vigtig faktor for STARCO at have en tæt relation til deres kunder, både for at kunne forstå deres behov og for at kunne skabe merværdi udover dækket eller hjulet i sig selv.

Hvorfor endte STARCO med at vælge Omnia

For STARCO var baggrunden for valget af intranet først og fremmest, at intranetløsningen skulle være standardiseret, let tilgængelig og simpel. STARCO valgte Omnia af flere årsager. Først og fremmest fordi Precio Fishbone og Omnia virkede som en meget troværdig leverandør, med en klar vision og roadmap - og som endvidere har været på markedet noget tid. Desuden var Omnia Intranet den løsning, som så ud til at integrere Office 365 bedst, især Microsoft Teams. Prisen og produktet gik også op i en højere enhed og var endnu en udslagsgivende faktor i valget af Omnia. 

Samarbejdet med Precio Fishbone

Med teknisk support fra Precio Fishbone gik hele processen hurtigt, lige fra beslutningsprocessen til lanceringen. Da STARCO skulle i gang med projektet, blev beslutningen taget i oktober og sat i gang i november. Lanceringen af det nye intranet fandt sted i januar og STARCO synes lanceringen gik godt og uden tekniske problemer. For STARCO'S vedkommende blev der valgt en leverancemodel, hvor Precio Fishbone hjalp med den tekniske del og STARCO varetog det meste content og struktur internt.

”SharePoint har nogle virkelig fantastiske funktioner”

Da STARCO skulle hjælpe deres medarbejdere med at komme i gang med at benytte intranettet, var fokus på implementering af Office 365 via træning og support. Et andet produkt, som STARCO har fået mulighed for at kunne implementere for sine medarbejdere, er ”ODM”, Omnia Document Management. Systemet er en hjælp til at kontrollere og distribuere korrekte dokumentskabeloner og filer på tværs af organisationen. Et produkt, som STARCO ser frem til at benytte sig af i fremtiden. STARCO forventer, at det vil give et bedre arbejdsflow, og at det vil styrke godkendelsesprocesser og kvalitetshåndtering i deres forretning.

Et succesfuldt samarbejde 

I forlængelse af samarbejdet har Precio Fishbone interviewet Sarah Lundberg, som er kommunikationschef hos STARCO. Se hele interviewet, hvor Sarah fortæller om samarbejdet, ved at klikke på billedet nedenfor.