Nyt Omnia intranet i North Media

Vi har talt med med North Media's HR chef og IT driftchef om deres nye intranet baseret på Omnia.

North Media er en mediekoncern med over 500 ansatte. Koncernen omfatter flere forskellige brands, såsom Søndagsavisen, Helsingør Dagblad, FK Distribution, OFIR og Boligportalen med flere. For North Media var det et fantastisk tilfælde, at de fik deres nye intranet op at køre inden medarbejderne landet over blev sendt hjem pga. corona-krisen. Nu kan medarbejderne hurtigt komme i kontakt med hinanden og dele information. Vi har spurgt Lisbeth Britt Larsen, HR chef og Michael Christensen, IT driftchef fra North Media om hvordan samarbejdet med Precio Fishbone har været og hvad de synes om deres nye Omnia intranet.

Hvad søgte North Media i det nye intranet?

Først og fremmest efterspurgte North Media et intranet, som skulle være brugervenligt og holde langt ud i fremtiden. De havde også et ønske om selv at kunne målrette data til relevante brugere. Da der er mange forskellige brands i koncernen, var der tidligere en del overflødig information fordi informationen ikke kunne målrettes ordentligt. Med det nye intranet kan North Media dele informationen op så kun relevant information kommer ud til medarbejderne i de forskellige firmaer og afdelinger.

Hvad var grunden til, at I endte med at vælge Omnia?

”Prismæssigt var det fornuftigt. Omnia kunne det, vi havde brug for, og så var det også vigtigt at de konsulenter, vi havde være vant til at bruge tidligere kunne være en del af processen, så vi ikke skulle starte helt fra scratch med samarbejdet.”, fortæller Lisbeth og Michael.

Hvordan var samarbejdet med Precio Fishbone?

Samarbejdet mellem North Media og Precio Fishbone har fungeret godt. ”Niels og Dan, (konsulenter hos Precio Fishbone red.) har gjort et godt arbejde. Dan kendte jeg i forvejen, hvilket også gjorde at kommunikationen gik nemt, da vi har lært at forstå hinanden godt fra tidligere samarbejder”, fortæller Lisbeth Britt Larsen.

Til en start var udgangspunktet, at North Media skulle have go live af to omgange, men på grund af udskydelse af go live datoen endte intranettet med at blive færdig på én gang og alt gik live på samme tid.

Er der nogle områder af løsningen, som I er særligt glade for? Særlige funktioner mm?

”Målretningsfunktionen fungerer rigtig fint. Forskellen mellem topnyheder og almindelige nyheder er rigtig god. Vigtige meddelelser er også en funktion, som er rigtig sjov at bruge. Det er i det hele taget rigtig nemt og brugervenligt at lave nye ting og arbejde med indhold. Når man kommer fra SharePoint, er brugervenligheden fed i Omnia. Det kunne hurtigt være kringlet at finde rundt på intranettet før.”, fortæller Lisbeth.

Hvordan har jeres brugere taget imod intranettet? 

”Alle synes, at det er virkelig fint at arbejde i. Generelt har vi ikke hørt noget negativt, så vores brugere er glade og synes det er smart.”, fortæller Lisbeth.

Benytter i intranettet til at lave nye Teams til samarbejde?

”Vi bruger Microsoft Teams funktionen, og den er der blevet taget rigtigt godt imod. Vi havde inden en del skeptikere, men når vi nu sidder i en situation, hvor alle er hjemme, har vi jo virkelig fundet ud af, hvor smart det er. Det har virkelig været et fantastisk tilfælde, at vi har fået det op at køre, inden alle blev sendt hjem. Nu sidder vi jo og deler information via Teams-funktionen og folk holder videomøder. Det har været en god og skarp læringskurve.”, fortæller Lisbeth og Michael.

Hvad er jeres samlede indtryk?

Både Lisbeth Britt Larsen, HR chef og Michael Christensen, IT driftchef er rigtig glade for det nye intranet og ingen af brugerne har klaget endnu, så det er et godt tegn, fortæller de med et smil. De er især glade for brugervenligheden for redaktører og slutbrugere, som gør det meget nemt at tage i brug og vedligeholde for ikke-tekniske personer uden at de behøver at vide en masse om Office 365 og SharePoint.