Et forretningssystem til konsulentvirksomheden WSP.

Baseret på SharePoint 2013 har Precio Fishbone udviklet et omfattende forretningssystem til konsulentvirksomheden WSP. Formålet med systemet for denne mangesidede virksomhed er at lette det daglige arbejde og fremme samarbejdet på tværs af organisatoriske grænser og gøre vidensdeling om opgaver og medarbejdere lettere

WSP Group er en global teknologi-og analysevirksomhed, der tilbyder konsulentydelser til bæredygtig samfundsudvikling. Alene i Sverige har WSP ca. 3700 medarbejdere fordelt på 40 stedet og opererer inden for flere forskellige fagområder. Bolig og industri, transport og infrastruktur, miljø og energi. Med andre ord er bredden og mangfoldigheden kendetegnende for både medarbejdere og typer af opgaver, så behovet for et fælles forretningssystem er stort. 

Et kernesystem for alle opgavehåndteringer 

Baseret på SharePoint 2013 har Precio Fishbone udviklet et omfattende opgave- og projektstyringssystem. Ud over forretningssystemet er dette forretningssystem WSPs kernesystem, der hvor de håndterer al tildelingsstyring vedrørende samarbejde, dokumentstyring, budgettering, beregning, rapportering og mere. 

En unik support til hver enkel opgave 

Grundlaget for virksomhedssystemet er en hovedproces for alle opgaver, som er identificeret til ca. 70 tildelingstyper. Både hovedprocessen og opgaverne har skabeloner og værktøjer som til tilknyttet, hvilket giver brugeren en unik understøttelse af den bestemte opgave. 

Består af tre dele 

Forretningssystemet består af 3 dele; processtedet, forbedringsstedet og arbejdsstedet.

Processtedet er en processtøtte, hvor brugere ser, hvilke skabeloner og værktøjer der kan bruges til de forskellige opgavetyper. 

Forbedringsstedte er den del, hvor brugeren kan give feedback med forslag til forbedringer i processerne eller rutinerne, så alle forbedringsforslag fanges unisont. 

Arbejdsstedet er selve opgavehåndtering. Her opretter brugeren opgaver, der automatisk er knyttet til tildelingsprocessen for den aktuelle tildeling. Brugeren ser, hvor i processen den enkelte befinder sig, får direkte instruktioner om, hvad de skal gøre i hvert trin, hvilke værktøjer der skal bruges, og hvilke kontroller der skal udføres osv. Arbejdspladsen har support til mission management som budget, prognoser og ressourcestyring med integration og eksisterende forretningssystem (PX fra Visma) samt rapportering af styring ved hjælp af Microsoft Reporting Services. Operativsystemet har også integration med Chaos Desktop til CAD-håndtering og emballering af dokumentation i henhold til krav fra den svenske transportadministration.